Wednesday, January 21, 2009

merentas desa...

penat sungguh ari ni. maklum lar, ada merentas desa kat sek. tapi kalo ikut tempat sek aku kena tukar ar nama nyer bkn merentas desa tp merentas felda...
selaku ketua rumah sukan Beta, aku ari smpi awal kat sek. dlm kul 6.45am. sampai2 jer pas key in nama, aku trus pulun angkat brg kuar dr keta.bekas air, air mineral, pisang, glukos dll. penat gak. nasib baik bkn aku yg angkat.hahahahaha... ape lagi buli student ar...
da selesai semua br aku g parking keta elok2 n naik ke blk guru.

Pastu aku kena trun blk, rase nyesal lak sbb xsempat nk duduk je bdak2 da panggil aku g tapak perhimpunan. kaco tul...

b4 g rentas desa spt biasa ada ar senamrobik... pas senam robik br ar bdak2 aku mula rentas desa ikut kumpulan....

aku pun memulakan ar xtvt meronda laluan rentas desa. tp aku xdibenarkan bwk keta aku. diaorg kata keta aku besar sgt, xsesuai nk bt ronda. tensen jer aku. besar sgt ke Waja? ei, xpuas ati sungguh... xpe ar, aku dgn ati yg xredha pun tumpang ar kak mazni n kak ros. semua cikgu muda yg lain naik moto disbbkan aku xreti naik moto, aku pun kena tumpang kakak2 senior. tp sebenarnyer kteorg setengah jalan jer ronda,hahaha. sbb kak ros ajak g kedai orkid. mak ai, tergugat iman aku.. 5 pokok aku beli. lawa sgt bunga nyer... hahahahahahaha... bile smpi sek je, semua cikgu eran nape keta kancil kak mazni penuh dgn pokok orkid. ape lg kteorg pun start ar promote kedai orkid 2. mmg murah pun. rm 17 sepokok tp bunga2 lawa2 n byk.

penat ar tulis blog, meh aku bgtau. sebenarnyer rumah sukan aku dpt no3. tp kiteorg still juara Fair Play utk 2thn berturut-turut. hahahahaha... mana x nyer, perangai cikgu umah sukan aku ni hyperactive smpi student pun pening n trus mengikut arahan. kira nyer umah sukan aku ni mmg baik ar...

P/S: nnt aku upload gambar ek... camera tertinggal kt sek ar...

4 comments:

yenggi said...

hai cikgi sekarang ni memang pandai mengulat. Ada ke masa meronda beli orkid. Tu kalau bersanding sok tengah jalan-jalan nak naik pelamin tu mesti menyinggah kat mana-mana dulu tu. NAsib kau la sopi.

ANSARI said...

nsb bek la jmpe pokok orkid..klo jmpe pkok ara ke pokok ketapang ke mawu jgk angkut bawak balik tuh..huh

zul2009 said...

hai sara. tertengok pulak hang punya blog ni. rajin betul hang menaip. bagus la tu. hang memang guru yang rajin. boleh dapat apc tahun depan. hang ni macam kak yani - rajin. apa pun kalau masak nasi bariani tu masakla lebih sikit. kata pandai masak bariani.
bila pulak boleh makan nasi minyak. jawab sikit en sopi. bye

sopisara said...

Wah, cikgu zul pun da pandai blog skrang.bagus2.tgk ar cikgu felda pun canggih tau.
Wei, akil.ko cbe tgk muka cikgu zul ni,ada iras2 muka ko kan. Tp jgn tgk lama2 nnt marah lak bini cikgu zul (kak mazni).hahahahaha...

Pregnancy development

pregnancy due date