Saturday, May 30, 2009

Day 1: Akad Nikah

Majlis akad nikah bermula pada 10 pagi di Masjid Kg. Paya di Port Dickson. Masa tu jugak upacara menukar hantaran… lelaki menyediakan 9 dulang hantaran dan dibalas 11 dulang oleh pihak perempuan.

DSC_0093 DSC_0094
hantaran dari pihak lelaki Hantaran dari pihak perempuan

Setelah selesai upacara menukar hantaran, akad nikah pun bermula

DSC_0143

Bapa mertuaku mewakilkan wali kepada tok kadi

Lepas tu start le upacara yang paling gabra sekali…

DSC_0173 DSC_0176
DSC_0179 DSC_0198

Dan akhir sekali sarung cincin n mas kawin

DSC_0232 DSC_0229

dan gambar2 kenangan   

DSC_0273 DSC_0213
DSC_0226 DSC_0227

4 comments:

ANSARI said...

tahniah sahabatku!

KELUARGA SAYA said...

Tahniah dan semoga diberkati ALLAH hendaknya serta berkekalan kasih sayang hingga ke akhir hayat. Dan menangislah syaitan-syaitan laknat apabila anak adam melafaskan akad dan janji pada hari yang berbahagia ini. Sopi nampak gabra tapi tetap hensem dan berseri. Sebagai ucapan dari kami sekeluarga, semoga berbahagia dan selamat pengantin baru

Unknown said...

Tahnniah dari kami berdua di U.S. sini. Namun tak dapat hadir bersama dimajlis yang bersejarah ini,kami suami isteri mengucapkan Selamat Pengantin Baru serta berbahagia dan berkekalan ke anak cucu hendaknya. Opie, apabila Macik Nak lihat gambar potrait Opie, Macik Nak masih ingat lagi macam mana muka yang comel lagi innocent ketika Opie berumur 5 tahun sewaktu macik nak meninggalkan Opie dan kini menjadi anak teruna yang handsome dan berjaya serta mempunyai karier yang terhurmat bagi masyarakat. Ingatlah jaga dan hurmatilah ibumu serta isterimu baik-baik semoga hidupmu berkekalan dan diberkati Allah SWT. Salam sayang dan peluk cium dari Macik Nak di sini buat Opie dan Sara.

syahmi said...

tahniah dan selamat pengantin baru.

Pregnancy development

pregnancy due date